Friday 6 July 2012

Cadang Hudud di Johor: Tahniah dan silakanlah!

Saya mengalu-alukan kenyataan Ahli Dewan Undangan Negeri Kemelah dari Umno, Datuk Ayub Rahmat yang mencadangkan agar Kerajaan Johor melaksanakan hukum hudud sebagaimana diucapkannya dalam Sidang DUN Johor pada 20 Jun lalu.Tahniah Umno. Saya bersyukur sangat-sangat atas kesedaran ini. Bagi saya sama ada Kelantan atau Johor dahulu tidak penting. Kelantan telah menghadapi halangan untuk laksanakan hudud, jika Johor mendahului Kelantan, silakanlah!



Dalam isu  ini tidak perlu cabar-mencabar mana-mana pihak, sebaliknya pelaksanaan hukum Allah adalah perlu diadakan demi kepentingan Islam. Saya menyokong sepenuh hati. Harapnya ia tidak akan ditarik balik, dan saya doakan ia jadi kenyataan. Saya dan Kerajaan Negeri Kelantan sedia bekerjasama demi memperlihatkan Islam yang sebenar kepada masyarakat Malaysia. Saya menunggu untuk melihat langkah seterusnya.



Wallahu’alam.
 
*Respons kepada pertanyaan media di Pejabat Menteri Besar, Kota Darulnaim Kota Bharu pada 11 Syaaban 1433 bersamaan 1 Julai 2012.

Sumber: http://www.blogtokguru.com/cadang-hudud-di-johor-tahniah-dan-silakanlah/
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket